Bugün sizlerle SEO ve Adwords arasında bir kıyaslama yapalım.
Site yöneticilerinin favorisi her zaman SEO ile yapılandırılmış sitelerdir. Ancak SEO, geniş bilgi ve zaman gerektiren bir uygulamadır. Ayrıca risk faktörüde oldukça yüksektir.
Google Adwords‘de ise risk faktöründen söz etmek söz konusu değildir. Adwords’ü bu nedenle 1-0 önde başlatabiliriz. Ayrıca ne geniş bir bilgi biriki mi, ne de zamana ihtiyaç duyarsınız. Google tarafından geliştirilen gelişmiş paneller aracılığı ile reklamlarınızı kolayca yayınlayabilir ve hedef kitlenize kolayca ulaşabilirsiniz. Adwords reklamlarını istediğiniz saatte, istediğiniz ölçüde yayınlayabilirsiniz. Kontrol paneliniz sayesinde raporlarınızı en detaylı şekilde inceleyebilirsiniz. Ayrıca Adwords’de üstlere çıkmak için herhangi bir taktik gerekmiyor.
Ödeme koşullarına geldiğimizde ise sadece sitenize gelen ziyaretçiler için para ödeyeceksiniz. SEO’da böyle birşey söz konusu değil. SEO’nun maliyeti ile Adwords’ün maliyetini kıyaslayacak olursak Adwords’ün maliyetinin daha düşük olduğunu söyleyebiliriz.
Konuyu bağlamak gerekirse kişisel fikrim ürün satışı, ticaret içerikli siteleriniz ve reklam geliri ile para dönüşümünün iyi olacağını düşündüğünüz siteleriniz için kesinlikle Adwords’e reklam vermelisiniz. Diğer siteleriniz için kendi bildiğiniz ve en ucuz SEO yöntemlerini tercih ediniz. Başlangıç seviyesi SEO makalelerini sitemizde bulabilirsiniz.