SEO dilimize uyarladığımız zaman Arama Motorları Optimizasyonu anlamına gelen, son zamanlarda oldukça takipçisi olan bir teknikler bütünüdür. Oldukça çok terimi mevcuttur. Daha önceki yazılarım da SEO Terimleri ve Kullanım Alanları bu konu hakkında bazı bilgiler vermiştim. Yeni ve az bilinen SEO Terimleri hakkında da bilgi vermek istiyorum.
On-Page SEO: Sayfa bazlı seo uygulaması, içerik bazlı, site içi seo teknikleri.
Mikroformatlar: Link (a href=”..) etiketine SEO için eklediğimiz parametrelere denir. Örneğin; WordPress rel Mikroformatları
Orion Algoritması: Kelimeye göre değil, ilgili kelimelere göre listeleme yapılıyor. Böylece birbirinden bağımsız ve ilişkisiz konularda kelimeler içeren, kelime yığınlarından oluşan sitelere karşı bir koruma sistemi geliştiriliyor. Aynı zamanda orijinal içeriğe sahip, sadece konuya yönelik olan makaleleri ön plana çıkartıyor.
TrustRank Algoritması: Pagerank algoritması etkisinin azalması üzerine trustrank algoritması ortaya çıkmıştır. Kaliteli siteleri kötü sitelerden ayırma mantığıdır.
Adsense Bot: Adsense reklam programı kullanan sitelerli ziyaret eden bota verilen isimdir.
Keyword Research: Kelime analizi
SERP: Google aramaları sonuç sayfalarına denir.
Canonical: Bir link parametresidir. Bir sayfanın birçok kez, farklı adreslerle indekslenmesini önlemektir. Parametrenin link etiketi içersinde kullanımı şu şekildedir:
Whitehat SEO: Doğal seo yöntem ve tekniklerle google arama sonuçlarında siteyi üst sıralara çıkartmak.
Blackhat SEO: Google’ın sevmediği yöntemlerle siteyi arama sonuçlarında yükseltme mantığıyla yapılan ama sonucu tamamen bir hüsran olan yönteme denir.
Doorway Pages: Ziyaretçiler için değil de, Google botları için özel anasayfa hazırlanması tekniğine denir. (Blackhat SEO yöntemidir.)
User-agent: robots.txt dosyası içersinde kullanılan bir terim olup, google botlarının tanımlandığı bir değişkendir.
Disallow: robots.txt dosyası içersinde kullanılan bir terim olup, google botlarının siteniz içersinde ki erişim bölgeleri belirten bir değişkendir.